Minu esimesed vastlakuklid

19. Feb 2010 at 8:17 e.l. (Kohupiimaga, Magusad küpsetised) (, , )

Ma ei ole väga kukliarmastaja. Igal aasta küll 1-2 tk söön, aga üldjuhul ei ole ma väga kuiva saia ja vahukoore sööja ja moos mulle ka kuklites ei meeldi. See aasta läks veidi teistmoodi. Oleksin neid võinud jäädagi sööma. Sellepärast, et tegin neid ise ja ja nad ei olnud kuivad, sest Ragne retsept oli lihtsalt suurepärane! Retsept muidugi väikeste muudatustega.

Kuklid:

3 dl leiget piima
25 g pärmi
9 dl jahu (u 0,5kg)
1 dl suhkrut
1 tl soola
1 tl kardemoni
1 riivitud sidruni koor
0,5 lahtiklopitud muna (ülejäänud peale määrimiseks)
50 g sulatatud ja jahutatud võid

Täidis:

400 ml vahukoort
4 sl suhkrut
2 tl vanillisuhkrut
250g kohupiima

Sulata leiges piimas pärm, lisa 4 dl jahu ja sega ühtlaseks massiks. Kata rätikuga ja lase pool tundi soojas kohas kerkida. Seejärel lisa suhkur, sool, kardemon, riivitud sidruni koor ja pool muna. Lisa pidevalt sõtkudes juurde ülejäänud jahu (5dl). Kõige lõpuks lisa taignale sulatatud või. Sõtku ühtlaseks (tainas peab lööma käte küljest lahti ja jääma ilus läikiv). Lase taignal uuesti ca 30 minutit soojas kohas rätiku all kerkida.

Kerkinud taignast tee endale sobiva suurusega pallid ( mina tegin palju väikseid nö ühe-kahe ampsu kukleid).  Üsna hea on neid jahuste kätega vormida (nö käte vahel keerutada). Enne ahju panemist lase veel ahjuplaadil 15 minuti kerkida. Seejärel pintselda üle munaga ja pane 200 kraadisesse ahju 15-20 min küpsema.

Kate valmistamiseks vahusta koor tugevaks vahuks. Enne vahustamise lõppu lisa suhkur. Sega sisse ka kohupiim. Valminud kuklitel lõika pealt mütsid, lisa ohtralt täidist ja pane müts peale tagasi.

Enam ma ei osta kukleid kunagi poest!

2 kommentaari

  1. Ragne said,

    Mul on ainult hea meel kuulda, et retsept sobis:) Edu kokkamisel, Kaaskokkaja Ragne…

Lisa kommentaar

