Minu esimesed pärmitaignast pirukad

22. Nov 2009 at 12:30 p.l. (Pirukad, Soolased) (, , , )

Kuna ma ise pärmitaignast pirukaid väga ei armasta, siis ei ole varem põhjust neid teha olnud. Nüüd aga paluks üks sõber enda soolaleiva-sünnipäeva üritusele pirukaid küpsetada ja just nimelt pärmitaignast. No ja mis mul siis üle jäi, taganemisvõimalust enam ei olnud. Päev enne üritust katsetasin läbi ja tõdesin, et ei olegi kõige hullem – ei maitse, ega tegu:) Aga kuna mulle väga traditsioonilised asjad ei meeldi, siis tegin pirukate asemel hoopis Kairit retsepti järgi keerde.

Taigen

25 gr pärmi
3 dl piima
2 spl suhkrut
1 tl soola
1/2 dl sulavõid või toiduõli
7 dl jahu

Vahele

Vabalt valitud koostisained

Minu variandid olid järgmised:
1.
250g riivjuustu
kukeseeni
sulavõid
1 muna

2.
200g riivjuustu
1pk pizzakatet
sulavõid
1 muna

Pane pärmile suhkur peale. Mõne minuti pärast hakkab pärm sulama. Siis saad lisada leige piima, soola ja pool jahust. Sega korralikult. Lisa ka sulavõi ning teine pool jahust. Sõtka taigent nii kaua, kuni tainas lööb äärte küljest lahti. Kata puhta käterätikuga ja jäta umbes tunniks ajaks sooja kohta kerkima. Rulli tainas jahusel pinnal õhukeseks. Määri kokku sulavõiga ning lisa kattematerjalid. Rulli kogu kupatus pikaks rulliks ning lõika ~1cm laiused ribad. Aseta need plaadile ja määri munaga. Küpseta 180C ahjus umbes  20min.

Mulle endale meeldis esimene täidise variant rohkem, sest need pirukad tulid veidi mahlasemad. Ja muidugi ma olen ise ka suur kukeseente fänn. Ja selle kogemuse põhjal tundub, et see ei jäänud mu viimaseks selliste pirukate tegemiseks. Järgmine kord tahaks ka Sille taigna ära katsetada.

Lisa kommentaar

